نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرنگار ایرنا از نمایشگاه قرآن كریم 'سید محمد حسینی ' شامگاه پنجشنبه، در 'همایش ملی نهج‌البلاغه' كه در شبستان مصلای امام خمینی(ره) تهران به همت مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه برگزار شد افزود: حمایت معاونت قرآن و عترت از تمام فعالیت‌ها در راستای ترویج نهج‌البلاغه خواهد بود.

وی گفت: در بحث آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی حمایت ویژه شده و نیاز است در زمینه نهج‌البلاغه پژوهش‌های مختلفی انجام شود كه با یاری خدا پس از انقلاب كارهای خوبی انجام شده اما ظرفیت‌های زیادی وجود دارد كه باید استفاده شود.

حسینی افزود: ضروری است تا همایش تجلیل از نخبگان قرآنی در كشور همچون همایش تجلیل از خادمان قرآن كه همه ساله با آغاز نمایشگاه قرآن صورت می‌گیرد، انجام شود.

وی اظهار داشت: در سال های اخیر 500 پایانامه با موضوع نهج‌البلاغه تهیه شده كه این خود نشان‌دهنده توجهی است كه دانشگاه‌ها به این موضوع دارند زیرا نهج‌البلاغه دریایی است كه هر قدر در آن كار شود بازهم همانند قرآن جای كار دارد.

حسینی با اشاره به وجود 80 ترجمه فارسی از نهج‌البلاغه تصریح كرد: تا كنون 80 ترجمه فارسی از نهج‌البلاغه منتشر شده كه غالب این ترجمه‌ها پس از انقلاب چاپ شده كه در این مورد می‌توان به ترجمه آیت‌الله العظمی مكارم شیزاری و دكتر شهیدی اشاره كرد.

وی گفت: تا كنون 20 ترجمه از نهج‌البلاغه به زبان‌های مختلف دنیا ثبت شده كه این تعداد كافی نیست و باید به سمت و سویی حركت كنیم كه زبان‌های زنده دنیا كه دارای طرفدار هستند با ترجمه نهج‌البلاغه آشنا شوند زیرا این امر می‌تواند تأثیر خوبی در كشورهایی كه با اسلام آشنایی ندارند داشته باشد.

وزیر ارشاد بیان داشت: در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن بخشی به نهج‌البلاغه اختصاص داده شده كه هر سال متنوع‌تر خواهد شد و البته نباید تنها به نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه اكتفا كنیم و از همه ابزارها مانند رسانه دیجیتال، نشریات و مجلات در این مورد كمك‌ بگیریم و انتظار داریم كه هنرمندان نیز در این عرصه وارد شوند همانند جشنواره رضوی كه هنرمندان فعالیت‌های خوبی را انجام می‌دهند.

حسینی با اشاره به ساخت و پخش سریال امام علی(ع) اظهار داشت: سریال امام علی(ع) كه پخش شد كشش و جاذبه‌ای خوبی در جامعه داشت كه این خود نشان می‌دهد جای ساخت سریال و فیلم‌های سینمایی در مورد یاران امام علی(ع) و حوادث تاریخی وجود دارد.

وی با تأكید بر ضرورت توجه مؤسسات قرآنی مردمی به آموزش نهج‌البلاغه در كنار آموزش قرآن یادآور شد: تا كنون بیش از هزار و 200 مؤسسه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت كرده‌اند كه هم این مراكز و هم كانون‌های فرهنگی مساجد می‌توانند در كنار فعالیت آموزش قرآن به آموزش نهج‌البلاغه نیز بپردازند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نهج‌البلاغه در اوج فصاحت و بلاغت است و بعد از قرآن و كلام حضرت محمد(ص) كلامی جز كلام علی(ع) نداریم و تنها امیرالمؤمنین قدرت داشتند تا خطبه‌‌ای بدون نقطه بیان كنند و این امر خود نشان می‌دهد كلمات مانند موم در دستان ایشان بودند.

حسینی گفت: ابن ابی‌الحدید می‌گوید: فصاحت علی(ع) كجا و فصاحت عرب كجا، این در مقایسه با آن مانند مقایسه خاك با طلا و یا تیغ چوبین با شمشیر فولادین است.

تهرام/9977/1058/1275





:: برچسب‌ها: روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: